مروری برکنفرانس بی نظیر VDMA درتهران

نشست علمی – با حضور جناب آقای لی، مدیرعامل شرکت کره‌ای نی‌تکس
آوریل 8, 2016
کنفرانس چرم آلمان-آذر ۹۴
آوریل 9, 2016

مروری برکنفرانس بی نظیر VDMA درتهران

 مروری برکنفرانس بی نظیرVDMA  درتهران

 

۱و۲ اردیبهشت ماه هتل اوین پارسیان تهران، شاهد یکی از منحصر بفردترین رویدادهای نساجی کشور در طی ۱۰ سال گذشته بود. این نشست توسط انجمن ماشین سازی نساجی آلمان (VDMA) به منظور توسعه بازار تکنولوژی آلمان در ایران با همکاری نزدیک اتاق بازرگانی ایران – آلمان و مساعـدت ویژه مجله نساجی موفق و مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات نساجی حصان(س)  برگزار شد و ۳۶ شرکت صاحب نام آلمانی آخرین دستاوردهای خود را به صاحبان صنایع و متخصصین کشور معرفی نمودند.

«تکنولوژی آلمان به دیدار صنعت نساجی و فرش ایران می آید.» عنوانی بود که این انجمن برای نشست خود در تهران انتخاب کرده بود و بیش از ۱۲۰۰ نفر از فعالان صنعت نساجی را با برنامه‌ریزی منظم و دقیق و با رویکردی نوین، طی دو روز گردهم آورد و علاوه بر دید و بازدیدهای معمولی و مرسوم همیشگی، زمینه معرفی و انتقال تکنولوژی‌های به روز را برای کشور مهیا نمود. سخنرانی‌های تخصصی، مذاکرات دو جانبه و چندجانبه، بازدید از کارخانجات و واحدهای تولیدی، این امکان را فراهم نمود تا خلأهای موجود در صنایع نساجی وفرش با نگاهی نقادانه مورد چالش قرار گیرند و صاحبان صنایع انگیزه‌ای نو برای بازسازی و توسعه واحدهای خود احساس نمایند. انگیزه‌ای که شاید سالها بود به خاطر عدم حضور فعال آلمان در صنعت نساجی ایران رو به کم رنگ شدن و فراموشی رفته بود.

به اذعان بسیاری از شرکت کنندگان در این رویداد بی نظیر، این نشست تأثیر بسیار مثبتی را در فضای عمومی نساجی کشور ایجاد نمود و برنامه ریزی دقیق و اجرای بسیار مطلوب کنفرانس، نشاطی دو چندان را در فضای مذاکرات و نشست‌ها به وجود آورد تا جایی که بسیاری از شرکت‌های آلمانی، کنفرانس تهران را بهترین کنفرانس ۱۰ سال اخیر VDMA می‌دانستند؛  حضورپررنگ رسانه‌های داخلی و انعکاس بسیار مطلوب این نشست در روزنامه‌ها وخبرگزاری‌های داخلی و خارجی نیز خبر از ثبت اتفاقی مهم در صنعت نساجی کشور داشت و بازتاب‌های سیاسی و اقتصادی این رویداد فراتر از تصور بود. برهمین اساس کنفرانس VDMA را می‌توان نقطه عطفی در فعالیت‌های صنعت نساجی کشور دانست و امید می‌رود که برگزاری مرتب و مداوم این گونه نشست‌ها زمینه نشاط و پویایی هرچه بیشتر صنعت نساجی کشور را فراهم آورد.

vdma-hassun

vdma-hassun-events (1) vdma-hassun-events (2) vdma-hassun-events (3) vdma-hassun-events (4) vdma-hassun-events (5) vdma-hassun-events (6) vdma-hassun-events (7) vdma-hassun-events (8) vdma-hassun-events (9) vdma-hassun-events (10)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *