نقاشی روی پارچه با ماشین آلات گلدوزی ZSK آلمان
ژوئن 15, 2016
فناوری جين پيشرفته ( Advanced denim )
ژوئن 15, 2016

فناوری INKPRESSO

فناوري INKPRESSO

Inkpresso-hassunrc-2

ساليانه بيش از ۲۰ ميليارد متر كالاهاي نساجي چاپ شده توليد مي‌شو که در حال حاضر، تنها دو درصد از اين منسوجات با استفاده از فناوري چاپ ديجيتال، به صورت محصول نهایی در بازار عرضه می‌گردد.

در همین راستا، شركت Archroma با همكاري يك شركت سوييسي، براي نخستين بار موفق به عرضه سيستمي پيشگام در نمايشگاه ۲۰۱۵ ITMA شد و معتقد بود که، اين محصول نقطه‌ي تحولي در بازار چاپ ديجيتال كالاهاي نساجي به شمار خواهد آمد.

وجه تمایز فناوری Inkpresso با سایر فرآیندهای چاپ جوهرافشان، در وجود ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص همچون تنوع در فرآیند تولید، برخورداری از ماندگاری بلندمدت، طیف رنگی بهتر و امکان ایجاد مشخصه‌های رنگی مجزا این فرآیند می‌باشد که، تاكنون در این نوع چاپ، قابل دستيابي نبوده است‌.

در بخش مركزي اين سيستم كه واحد فرمولاسيون جوهر Inkpresso نام دارد (IFU)، هشت پيمانه‌ي رنگ قرار گرفته است. هر يك از اين پيمانه‌ها، مي‌توانند در هر زماني در درصدهاي مختلف با يكديگر مخلوط شوند تا نيازهاي ويژه‌ي توليدكنندگان را برآورده نماید.

با توجه به اندازه و پيچيدگي شركت چاپ كننده، مي‌توان جوهر را به كمك سيستم‌هاي لوله‌كشي به طور مستقيم از واحد IFU به يك و يا به طور همزمان، به چندين چاپگر (با استفاده از يك واحد توزيع مخصوص) منتقل كرد. علاوه بر اين، رنگ‌ها را نیز مي‌توان به مدت چندين هفته در واحد انبار، نگهداري نمود.

در نهایت مجموعه Archroma معتقد است که این فناوری، منجر به بازگرداندن توليدكنندگان جوهر به سمت چاپ‌گرها خواهد شد که قطعاً، تحولی عظیم را در زمینه چاپ دیجیتال به دنبال دارد.

Inkpresso-hassunrc-1
Inkpresso-hassunrc

مزايای فناوری Inkpresso

  • بهره‌وري در هزينه‌ها
  • فناوري سازگار با توليد
  • انعطاف پذیری در توليد و تهيه‌ي رنگ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *