فناوری INKPRESSO
ژوئن 15, 2016
بررسی شکل ورنگ چوقای مردان قوم بختیاری
ژوئن 15, 2016

فناوری جين پيشرفته ( Advanced denim )

فناوري جين پيشرفته ( Advanced denim )

Advanced denim-hassunrc-حصان

شركت Archroma، موفق به طراحی سيستمي پيشگام و سازگار با محيط زيست براي رنگرزي کالای جين شده است كه در مقايسه با روش‌هاي سنتي رنگرزي جين، مي‌تواند تا ۹۲ درصد موجب صرفه‌جويي در مصرف آب شود. این سيستم در اصل بر پايه‌ي رنگزاهاي جديد و پيشرفته‌ي Diresul Indicolors RDT شركت Archroma است كه به طور ويژه، براي دستيابي به ظاهری یکنواخت به رنگ نيلي، همراه با ضايعات كم‌تر و راندمان بهتر،‌ طراحي شده است. اين طيف از محصولات، اخيراً با محصولات جديد و جالبی مانند Diresul Pacific Blue RDT تكميل شده‌اند تا محدوديت‌هاي طراحي و توليد از ميان برداشته شوند.

شركت Archroma، با گسترش محصولات رنگرزي خود و با استفاده از رنگزاهاي مايع Optisul C، ضمن عدم استفاده از آب در رنگرزي، امكان ايجاد رنگ‌ها و اثرات جديد و توليد پارچه‌هايي با قابليت استفاده در صنعت مد را فراهم كرده است. اين رنگزاها، توليدكنندگان پارچه و پوشاك را قادر مي‌سازد تا بتوانند توسط مواد شيميايي در البسه‌ي رنگرزي شده و پوشش داده شده، رنگ‌هاي زمينه را ايجاد كنند. محصولات Optisul C، شامل رنگزاهاي بدون ميل تركيبي و بدون سولفيد هستند كه دارای استانداردهاي GOTS و bluesign می‌باشند. از سوي ديگر، به كارگيري اين رنگزاها از نظر اثرات فيزيكي و شيميايي ناشي از شستن، در مقايسه با روش رنگرزي يكپارچه،‌ آسان‌تر است.

رنگزاهای راكتيو اين شركت تحت عنوان Drimaren HFنیز، امكان ساخت عمق‌هاي رنگي كمرنگ تا تيره، با درصد بالاي فیکساتوری و ثبات شستشويي در هر دو روش مداوم و رمق‌كشي را، فراهم مي‌سازد. قابليت بالای رنگرزي اين رنگزاها، به ويژه در ماشين‌هاي رنگرزي با نسبت حمام به وزن كالاي بسيار پايين، نیاز به دمای پایین برای شستشو، امكان صرفه‌جويي در منابع و افزايش سازگاري با محيط زيست را ایجاد می‌نماید.

شركت Archroma، محلول‌هاي Printofix T را به طور ويژه براي چاب با كيفيت بالا طراحي كرده است. اين محلول‌ها، ديسپرس‌هايي از رنگدانه بر پايه‌ي آب می­باشد و می­تواند ظاهري با كيفيت بالا و بسيار سازگار با محيط زيست را فراهم آورد. اين رنگزاها، همراه با مواد تعاوني Printofix و Printogen امكان دستيابي به فرآيند چاپ پايدار و سازگار با محيط زيست را نيز تامين مي‌كنند.

رنگزاهاي راكتيو Drimaren PS اين شركت، برای چاپ بر روي الياف سلولزي،‌ امكان توليد مجدد و ثبات شستشويي خوبي را فراهم مي‌كنند. این مزیت سازگاری با محیط زیست، در ترکیب با شِید رنگ‌های درخشان رنگزای Drimaren PS، طیف رنگی وسیع و عملکرد بسیار خوبی را ایجاد می‌نماید. حالت دانه‌ای این رنگزاها، امکان تغذیه‌ی آسان‌تر و حلالیت بالاتر را به وجود می‌آورد که از اتلاف وقت برای رقیق‌سازی اولیه جلوگیری می‌کند.

شرکت Archroma، طیف وسیعی از رنگزاهای عاری از فلز خود، تحت عنوان Nylosan و Lanasyn F‌ را برای استفاده در پوشاک ورزشی، پوشاک چسبان و یا البسه‌ی شنا و حتی لباس‌های کار و پوشش‌های مورد استفاده در خودرو عرضه کرده است. این رنگزاها، بدون ناسازگاری با ملزومات زیست محیطی، ثبات نوری و ثبات شستشویی مورد نیاز برای تهیه‌ی رنگ‌های براق و زیبا روی پارچه‌های نایلونی را فراهم می‌کنند. برای رنگرزی پارچه‌های پلی‌استری نیز، رنگزاهای Foron S-WF عرضه شده‌اند که پس از تثبیت روی پارچه از ثبات شستشویی و ثبات در برابر تصعید بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین، این رنگزاها برای رنگرزی نخ و جهت کاربرد در روش‌های مداوم و چاپ ایده‌آل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رنگزاها به راحتی قابل تمیز کردن هستند که موجب می‌شود تا از این محصولات به عنوان رنگزاهایی ایده‌آل در ترکیب با رنگزاهای راکتیو Dirmaren HF در فرآیند Swift، برای مخلوط الیاف سلولزی و پلی‌استر استفاده شود.

مهم‌تر از همه، با استفاده از مواد تعاونی این شرکت مانند تثبیت کننده‌های Nylofixan HF، می‌توان رنگرزی و چاپ یکنواختی را در بسیاری از فرآیندها و روش‌های نساجی انجام داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *